Účelem dotazníku je získat zpětnou vazbu k podobě návrhu zavedení zóny 30 v oblasti mezi Želivského ulicí a Rokycanovou ulicí. Smyslem zóny má být zvýšení komfortu a bezpečí zejména pěších, sjednocení dopravního režimu v oblasti a zjednodušení dopravního značení. Opíráme se mj. i o reprezentativní sociologický průzkum mezi obyvateli Prahy 3, podle kterého lidé zavádění zón 30 vítají.
Zóna 30 přináší snížení povolené rychlosti v řešené oblasti. Nejvýraznějším pozitivním efektem pak bývá snížení hluku z dopravy, někdy až o 75 %. Podstatné je také zvýšení pocitu bezpečí, počet nehod se v zónách obvykle sníží o 20-30 %, z bezpečnějšího prostředí těží zejména děti a senioři. Studie uvádějí též pozitivní vliv na nárůst pěší a cyklistické dopravy v území, a tudíž i více sociálních interakcí a pozitivní efekt pro maloobchod a gastroprovozy.
V zónách 30 se obvykle nezřizují nové přechody s vodorovným a svislým dopravním značením, protože chodcům je zde umožněno přecházení prakticky kdekoliv.
Tento konkrétní projekt přináší také další drobné změny. Všechny jsou však navrženy pouze pomocí dopravního značení, bez stavebních či krajinářských úprav. Budeme nicméně rádi, když k otevřeným otázkám vyplníte i své náměty k jiným tématům, které se týkají této lokality. Sběr podnětů je hlavním smyslem tohoto dotazníku.
Dotazník můžete vyplnit i v případě, že v této lokalitě nebydlíte, uveďte to ale prosím pravdivě v dotazníku.
Kromě samotného osazení značek při vjezdu do zóny 30 a odstranění zbytných značek v celém území se projekt soustředí i na konkrétní zlepšení podmínek pro pěší a cyklistickou dopravu v území. Na několika místech se proto v méně přehledných křižovatkách před přechod umisťují subtilní antracitové flexi-sloupky, které brání nelegálnímu parkování v rozhledových úhlech. Na několika křižovatkách se vymisťují překážející kontejnery z chodníků. V několika případech je také navržena reorganizace parkování (např. za účelem uvolnění chodníku od aut). Projekt též doplňuje dnes chybějící severojižní cyklovazby návrhem cykloobousměrek. V zájmu dosažení těchto cílů je v projektu navržen úbytek celkem devíti parkovacích míst.
Zde si můžete stáhnout k prohlédnutí též kompletní výkresy návrhu zóny 30. Následující dotazník se zabývá těmi nejvýraznějšími změnami.
Výsledky vyhodnocení dotazníku budou zveřejněny na webu planujtrojku.cz a budou podkladem pro rozhodování radnice Prahy 3.